Double bill: Sosna / Zuzanna Kasprzyk & Andrzej Molenda

Spektakl solowy. Czas trwania: 15 minut
Prezentowany wraz ze spektaklem Zjawa

Solo to jest nieco frywolną interpretacją słynnego „Popołudnia Fauna” Wacława Niżyńskiego, jednej z najbardziej radykalnych i przełomowych choreografii w historii tańca. To hołd złożony niezwykłemu artyście – samotnemu, choć uwikłanemu w romanse i błyskotliwemu, choć cierpiącemu na chorobę psychiczną.

W solo nawiązujemy do zawieszenia i kubizmu, a także seksualności i dekonstrukcji ruchu. Samotność i nuda naszego Fauna ukazana jest w kontekście pandemicznego doświadczenia (samo)izolacji. Ciepłe popołudniowe światło słoneczne zamieniamy w 60-watową żarówkę, a letni wiatr w hałas ulic wpadających przez zamknięte okna. Czy to wyjący wiatr, czy ktoś gra na flecie? Czy to miraż wywołany gorącym powietrzem wydobywającym się z grzejnika, czy też świat zaczyna się rozpadać jak zegary Salvadora Dali?

Sosna to studium wyrastania w kilka metrów sześciennych własnego pokoju. Opowiada o staczaniu się w otchłań samotności i balansowania na krawędzi szaleństwa. Ponieważ Faun jest pół-człowiekiem, pół-kozłem, nawiązujemy do idei dehumanizacji i cyborgizacji we współczesnym cyfrowym świecie. Internet stał się naszym głównym medium podczas pandemii Covid-19 i rozprzestrzenił się na każdy aspekt naszego życia – od kupowania podstawowych produktów, po pracę i interakcje społeczne. Doświadczenie to było szczególne dziwne, gdy życie stało się mozaiką scen prywatnych i zawodowych, fragmentarycznych i ograniczonych ekranem komputera. Pojawienie się na profesjonalnym spotkaniu w półoficjalnym – półpiżamowym stroju stało się tematem memów i żartów. Jednak dla wielu było to także głęboko bezcielesnym, niemal schizofrenicznym przeżyciem. Wreszcie, podążając za Niżyńskim, bawimy się także formą i słowem „taniec” – co czyni człowieka tancerzem? Niezwykła elastyczność? Świetna równowaga? Wyobraźnia? Musicale? Staramy się balansować na granicy tych umiejętności, szukając precyzji w niezdarności i ograniczeniach ciała, unikając jednocześnie popisu wirtuozerii. W końcu: „e solo un trucco” (to tylko sztuczka).

Solo zostało wyłonione spośród 300 zgłoszeń z 52 krajów i było zaprezentowane na Jerusalem International Solo Dance Festiwal 2022 w Jerozolimie. choreografia: Zuzanna Kasprzyk & Andrzej Molenda

taniec: Anna Kukulska

Double bill, czyli dwa spektakle Sosna oraz Zjawa w cenie jednego biletu.


Koszt biletu: 20 zł
normalny | 15 zł ulgowy

bilet do kupienia na stronie:
https://www.teatr-mickiewicza.pl/spektakl,repertuar?data=2024-09#main